.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دیدار هيات اقتصادي افغانستان با مدير كل امور اقتصادي استانداري مازندران

مدير كل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري با اشاره به توانمندي توليدكنندگان و صادركنندگان مازندران، بر بسط و گسترش همه‌جانبه فعاليت‌هاي تجاري، بازرگاني و سرمايه‌گذاري مشترك بين مازندران و افغانستان تاكيد نمود.
به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومي استانداري مازندران؛ حسن اسماعيلي مدير كل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري در ديدار با اعضاي هيات اقتصادي كشور افغانستان و هيات رئيسه اتاق بازرگاني استان با اشاره به دوران سخت اشغال و تجاوز كه مردم افغانستان با سربلندي آن را سپري كردند، گفت: در دوران صلح و آرامش، سازندگي و بازسازي كشور مسئله مهمي است كه بايد در اولويت قرار گيرد.
اسماعيلي ضمن بررسي راه‌هاي رشد و گسترش همكاري‌هاي تجاري و اقتصادي مازندران و كشور افغانستان خاطر نشان ساخت: مازندران در بخش‌‌هاي كشاورزي و توليد مواد غذايي حائز رتبه‌هاي نخست در سطح كشور است و در زمينه‌هاي گوناگون صنعتي نيز با بومي‌سازي صنايع مختلف و انجام سرمايه‌گذاري‌هاي زيربنايي گوي سبقت را از بسياري از رقباي داخلي و خارجي ربوده است.
وي با تاكيد بر توانمندي توليدكنندگان و صادركنندگان مازندران در صادرات انواع محصولات به كشورهاي مختلف، اظهار داشت: با توسعه همكاري‌هاي مشترك و تعامل موثر اتاق‌هاي بازرگاني مازندارن و كشور افغانستان، اميدواريم زمينه‌هاي بسط و گسترش همه‌جانبه فعاليت‌هاي تجاري، بازرگاني و سرمايه‌گذاري مشترك، به نحو مستمر و روز افزون فراهم آيد.
عبدالهادي فرهنگ رييس اتحاديه تجار و سرمايه‌گذاران افغانستان با اشاره به قانون اساسي كشور افغانستان گفت: در حال حاضر بيش از ۵۰۰ شركت تجاري ايراني با ثبت تجاري در كشور افغانستان مشغول مراودات و فعاليت‌هاي بازرگاني مي‌باشند.
رييس اتحاديه تجار و سرمايه‌گذاران افغانستان در باره اهداف اين سفر اذعان داشت: اين سفر براي بررسي فرصت‌هاي مشترك سرمايه‌گذاري و صادراتي ميان استان مازندران و كشور افغانستان صورت گرفت. وي با اشاره به مشتركات فرهنگي و همجواري جغرافيايي دو كشور ايران و افغانستان، ابراز اميدواري كرد تا سطح روابط اقتصادي و تجاري متقابل تا حد چشمگيري افزايش يابد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.18 seconds.